Czego potrzebują fotorealistyczne gry 3D?
13 lutego 2012, 11:41Tim Sweeney, założyciel firmy Epic Games stwierdził podczas zakończonej właśnie konferencji DICE Summit, jeszcze za naszego życia doczekamy fotorealistycznych gier 3D renderowanych w czasie rzeczywistym. Sweeney zauważył, że każde kolejne udoskonalenie techniczne pojawiające się w grach od Ponga po Crisis wiedzie nas ku takim właśnie grom.
Co znajdzie się w SP1 dla Visty
11 grudnia 2007, 11:10Microsoft udostępnił informacje dotyczące zmian, jakie przyniesie ze sobą Service Pack 1 dla Windows Visty. Koncern zapewnia, że dzięki SP1 jego najnowszy OS będzie pracował bardziej wydajnie, stanie się stabilniejszy i bardziej bezpieczny. Vista z SP1 ma o 50% szybciej kopiować dane, otwierać pliki graficzne czy tworzyć kopie zapasowe.
Intel zaprzecza, by licencjonował technologie AMD
18 maja 2017, 10:30Intel zaprzeczył, by podpisał umowę o licencjonowaniu technologii graficznych od AMD. Plotki na ten temat pojawiały się od pewnego czasu i przed dwoma dniami ponownie rozpowszechniano taką informację
SGI pozywa ATI
25 października 2006, 10:42Silicon Graphics pozwał do sądu ATI Technologies zarzucając drugiej z firm naruszenie patentu.
Drogie "makówki"
6 marca 2009, 12:09Analizy przeprowadzone przez Iana Lao z firmy In-Stat pokazują, że użytkownicy komputerów Mac wciąż płacą więcej za sprzęt porównywalny z ich kolegami, kupującymi pecety. Różnica ta ulega jednak zmniejszeniu.
Niezwykłe przedsięwzięcie polskich naukowców. Powstała mapa potworów Pomorza
3 stycznia 2025, 10:54Grupa naukowców przygotowała niezwykłą gratkę dla każdego miłośnika fantasy, map, folkloru czy historii. Interdyscyplinarny zespół złożony z etnografa, kartografa, historyka kartografii, pisarza, artysty grafika i informatyka stworzył ilustrowaną linorytami mapę potworów Pomorza. Na stylizowanej na renesansową mapie Pomeraniae Polonicae et Germanicae Phaenomena Supernaturalia Nova et Empla Descriptio Geographica przedstawiono XIX-wieczne wyobrażenia ludowe dotyczące występowania zmór, upiorów, wilkołaków czy duchów wodnych.
reCAPTCHA - nie marnuj czasu na CAPTCHA
28 maja 2007, 12:41Luis von Ahn i jego koledzy z Carnegie Mellon University chcą, by miliony internautów, którzy codziennie wpisują wyświetlane im na ekranie specjalne kody (tzw. CAPTCHA) pozwalające odróżnić człowieka od automatycznego programu, przestały marnować czas. Zamiast wpisywać przypadkowe ciągi znaków, możemy zamieniać stare teksty na postać cyfrową.
PlayStation 4 bez Cella
2 marca 2012, 10:59Liczne źródła informują, że Sony pracuje nad konsolą PlayStation 4 i nie ma zamiaru wykorzystywać w niej ani procesora Cell ani żadnego układu na nim opartego. Nie wiadomo, jaki procesor miałby znaleźć się w przyszłej konsoli.
Nvidia ma już próbki procesora G80
4 lipca 2006, 13:49Nvidia prawdopodobnie otrzymała już pierwsze próbki swojego najnowszego procesora graficznego, oznaczonego nazwą kodową G80. Jeśli informacja ta się potwierdzi i nie pojawią się niespodziewane problemy, jeszcze w bieżącym roku mogą zadebiutować karty graficzne obsługujące DirectX 10.
Nvidia oferuje potrójne SLI
14 grudnia 2007, 12:30Nvidia oficjalnie pokazała technologię, która pozwala na połączenie 3 kart graficznych w trybie SLI. Firma wciąż więc próbuje zaoferować klientom coś więcej niż tradycyjne SLI.